امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

'ارتباط ســــن پــــــدر با اختــــــــلالات ژنتیـــــــک'
نویسنده : گروه زیست شناسی تاریخ : سه شنبه 2 / 7 / 1391

 'ارتباط سن پدر با اختلالات ژنتیک'   

 تحقیقات تازه دانشمندان بر این موضوع که برخی مشکلات روحی و اختلالات ژنتیکی ممکن است با بچه دار شدن مردان در سنین بالا مرتبط باشد، صحه می گذارد. یک گروه تحقیقاتی در ایسلند دریافته است تعداد موتاسیون یا جهش های ژنی در فرزندان در ارتباط مستقیم با سن پدر است.


نتایج این تحقیق در مجله نیچر منتشر شده است. بر اساس گفته های دکتر کاری استیونسن که رهبری این گروه تحقیق را بر عهده دارد، سن پدر برای سلامت کودک تعیین کننده تر و موثرتر از سن مادر است.

به گفته دکتر استیونسن، جامعه نسبت به سن مادر حساس تر از سن پدر است اما به غیر از سندروم داون، به نظر می رسد که اختلالاتی چون اسکیزوفرنی و اوتیسم تحت تاثیر سن پدر هستند نه مادر.

تیم دکتر استیونسن دی ان ای
۷۸ والد و فرزندانشان را مورد آزمایش قرار داد. این تحقیق نشان داد که بین تعداد جهش های ژنی یا تغییرات دی ان ای با سن پدر ارتباط متقابل وجود دارد. تعداد موتاسیون ها یا جهش های ژنی با افزایش سن پدر، زیاد می شوند.

در این تحقیقات معلوم شده که
۹۷ درصد جهش های ژنی که به فرزندان به ارث می رسد از پدرهای مسن تر است.

سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید، منجمد کردن اسپرم مردان جوان برای استفاده در آینده، علاوه بر اینکه تصمیم شخصی هوشمندانه ای است، برای سلامت عمومی هم ارزشمند است. چنین عملی از زوال ژنی جمعیت انسان ها جلوگیری می کند.

با این همه، هنوز تحقیقات بیشتری لازم است تا ارتباط بین ژنتیک و اوتیسم معلوم شود.

منبع:www.iranbiology.ir

 

 




:: موضوعات مرتبط: مطالــــــب جالــــب، ،

گــــــــروه خــــــــونی B و AB باهوشـــــــترند
نویسنده : گروه زیست شناسی تاریخ : پنج شنبه 24 / 6 / 1391

 گــــــــروه خــــــــونی B و AB باهوشـــــــترند  

دانشمندان زیست شناس معتقدند: خصلت ، منش، رفتار، توان، کارائی، خلاقیت و خلق و خوی افراد بستگی به گروه خونی آنان دارد. 

امین شالیکاران محقق و کارشناس زیست شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص ارتباط گروههای خونی با خصوصیتهای رفتاری انسان گفت: در این مورد آزمایشهای فراوانی انجام شده اما هنوز در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد. 

وی به تحقیقات متعددی که تاکنون توسط دانشمندان کشورهای مختلف صورت گرفته اشاره کرد و افزود: گروه خونی A

افرادی آرام ، منظم ، مطیع قانون و قاعده و بدون اعمال خشونت اما انعطاف ناپذیر ، تودار، خود خواه و مشکل پسندند . این افراد در کارهای حسابداری و هر گونه امور اقتصادی، مالی، کامپیوتر و مهندسی شایستگی بیشتری دارند. 

شالیکاران ادامه داد: همچنین گروه خونی B افرادی انعطاف پذیر ، مستقل ، عاطفی ، صریح اللهجه ، حساس و در عین حال با پشتکار اما ناشکیبا ، غیر قابل پیش بینی و در کارهایی که مورد علاقه شان نیست تنبل بوده و دهانشان چفت و بست ندارد و نمی شود اسرار و کارهای محرمانه را با آنان در میان گذاشت. 

وی افراد گروه خونی AB اشاره کرد و گفت: این قبیل افراد منطقی ، حسابگر ، امین ، سازمان دهنده ، مطیع و در عین حال نیرومند هستند. این افراد به آسانی کسی را نمی بخشند ، گاهی خشمگین می شوند ، اغماض را دوست ندارند ، محافظه کار هستند و نمی شود آنان را به آسانی شناخت و دستشان را خواند. 

این محقق ایرانی در پاسخ به سئوالی در مورد ارتباط هوش با گروه خونی افزود: در این خصوص نیز مطالات فراوانی صورت گرفته اما هنوز نتیجه قاطعی را به دنبال نداشته است. به عنوان مثال بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط یکی از دانشگاههای ایران ، مقایسه ضریب هوشی دانش آموزان در 2 مرکز فرزانگان تهران و مدرسه عادی ، نشانگر افزایش قابل ملاحظه تعداد دانش آموزان با گروه خونی AB در مرکز فرزانگان است. این مسئله بیانگر ارتباط هوش و گروه خونی AB است. 

وی تصریح کرد: همچنین در مطالعه دیگری نیز در آزمایش تعیین گروه خونی که بروی یک جمعیت 50 نفره از دانش آموزان سال دوم تجربی انجام شده ، تمام دانش آموزان قوی و با استعداد این جمعیت به جز یک نفر دارای گروه خونی B مثبت بوده اند. آن یک نفر هم دارای گروه خونی AB مثبت بوده است.

 

 



:: موضوعات مرتبط: مطالــــــب جالــــب، ،

♂ & ♀ نمــــــاد زن و مــــــرد
نویسنده : گروه زیست شناسی تاریخ : شنبه 21 / 6 / 1391
♂ & ♀ نماد زن و مرد

این دو تا نماد تو ژنتیک از خیلی وقت پیش ها برام سوال بود که چرا واسه مرد از♂ و واسه زن از ♀ استفاده می کنند. دوران دبیرستان بودم اگه یادتون بیاد مربع پانت می کشیدیم و مسئله حل می کردیم، از اون دوران آشنا شدیم با اینا ولی واقعا این نماد ها از کجا اومدن؟
واسه شما هم جای سوال بودن؟

خیلی تحقیق کردم و آخر سر به نکته ی جالبی برخوردم. قدمت این دو تا نماد ساده بر می گرده به سال ها پیش که هنوز انسان سواد خوندن و نوشتن نداشت و تو غار ها رو دیوارها نقاشی می کشید و برای بیان منظورش از زن از نماد که همون نقاشی آیینه بود و وسیله ای بود که زیبایی زن رو نشون می داد و تبدیل شده بود به نماد زن و نماد نشان تیر و کمان و نماد قدرت مرد بود. و حالا تو علم ژنتیک تبدیل شده به نماد های ژنتیکی مرد و زن. :)

 

منبع:http://scu-genetics89.blogfa.com

 



:: موضوعات مرتبط: مطالــــــب جالــــب، ، ،

کشـــــف ژن شـــــادی فقــــط در زنــــــان!
نویسنده : گروه زیست شناسی تاریخ : شنبه 21 / 6 / 1391

 کشـــــف ژن شـــــادی فقــــط در زنــــــان!

 

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مهر،‌ این یافته ها می تواند توضیح دهد که چرا اغلب زنان از مردان شادترند.

این مطالعه بر روی ژنی موسوم به MAOA متمرکز شد که میزان مواد شیمیایی احساس خوب را در مغز تحت تاثیر قرار می دهد.

محققان تقریبا از 350 مرد و زن در مورد چگونگی شادی پرسیدند و از آنها برای آزمایش DNA نمونه بزاق گرفتند.

ژن MAOA در دو نسخه وجود دارد : بسیار فعال و نسخه کمتر فعال.

زنانی که نسخه ژن کمتر فعال را داشتند از دیگران شادتر بودند. بیشترین میزان شادی در آنهایی دیده شد که هر دو نسخه از این ژن را داشتند.

حدود 59 درصد زنان مورد مطالعه یک نسخه و 17 درصد خوش شانس نیز هر دو نسخه از این ژن را داشتند یعنی فقط از هر چهار زن یک نفر ژن شادی را نداشت.

بسیاری از مردان حاضر در این مطالعه این ژن را داشتند اما احساس شادی در آنها بیش از دیگران نبود.

دکتر "هنیان چن" محقق دانشگاه فلوریدای جنوبی گفت: این امر ممکن است به این دلیل باشد که تاثیرات این ژن توسط هورمون تستوسترون پنهان می شود اما پسربچه ها می توانند از وجود این ژن بهره مند شوند.

به گفته وی شاید مردان پیش از بلوغ به خاطر سطح پایین تستوسترون شادتر هستند.

این ارتباط حتی با در نظر گرفتن دیگر عوامل موثر در وضعیت روحی مناسب از جمله سن و درآمد، درست بود.

اما این ژن تحت تاثیر مشروبات الکلی و رفتارهای ضد اجتماعی تاثیر خود را از دست می دهد.

نتایج این تحقیقات درنشریه Progress in Neuro-Psychopharmacology and Biological Psychiatry منتشر شده است.

 

منبع:www.shia-news.com

 



:: موضوعات مرتبط: مطالــــــب جالــــب، ، ،

صفحه قبل 1 صفحه بعد


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به ♂ Genetics and the Future of Humanity ♀ مي باشد.